Test het zelf!
Er is een grote groep gebruikers die geen muis kunnen of willen gebruiken. Denk aan mensen met, spasme, een visuele beperking of bijvoorbeeld RSI klachten.
Is deze groep in staat om jouw website te gebruiken? Kies de pagina op jouw website die het meest bepalend is of de bezoeker wel/niet een klant wordt. Bijvoorbeeld: de bestelpagina, een premie berekenen of een account aanmaken.
Klik onderaan de pagina op de blauwe ‘start challenge’-knop. Hierna opent zich automatisch een nieuw scherm met jouw website.
Leg je muis weg en probeer de nodige actie voor deze conversie op je eigen site uit te voeren. Is het gelukt of kom je er niet helemaal uit? Keer dan terug naar dit scherm en klik op ‘stop challenge’ om te zien hoe lang dit heeft geduurd.
Meer conversies betekent meer omzet
Is jouw website niet digitaal toegankelijk? Dan kun je daardoor veel potentiële klanten en dus omzet mislopen. Op basis van een door jouw geschatte aantal bezoekers per maand, gemiddelde orderwaarde en gemiddeld conversiepercentage laten we zien hoeveel bezoekers benadeeld worden en hoeveel omzet in potentie misgelopen wordt.